Jumaat, 9 Ogos 2013

Started New Life !


Assalamualaikum . Seperti yang dimaklumkan oleh Allah tentang kehidupan manusia, setiap manusia perlukan perubahan dalam hidup mereka! Perlukan sesuatu yang baharu dalam hidup seseorang untuk menjadikan hidup semakin maju! Ai say men. Hahaaa. Bukan apa aku berkata sedemikian. Ni nak bercerita laaa ni.

Okay! Semenjak aku terpengaruh dengan cerita Kisah Kaisara, ok bkn cerita yg mengarut, aku terpengaruh pulak dengan cerita Dunia Lola, ehehehe. Aku rasa cerita tu memberi impak yg boleh membuat aku bersemangat la. Ye laa cerita berkisarkan dunia remaja kan bercampur adukkan dgn pelajaran dan cerita pasal kawan pulak tu. Cerita dia best sgt sehingga aku pun nak terikut-ikut pulak. Tpi, takdelaa sampai macam tu. Bak kata orang " Jadi diri sendiri " Bkn ikut org lain or sorf of or whatever. Dalam cerita ni aku tgk masing-masing tak layan facebook, twitter and etc. Hanya menumpukan pada pelajaran! Dan semestinya pelajar mcm aku ni mestilah nak mencontohi mereka! HAHA, karut Farisha -_-



Okay cerita tadi tu xde kene mengena sangat dgn tajuk diatas. Hanya point sahaja, hehe. Memandangkan aku hendak S.P.M tahun depan iaitu 2014, aku dah deacctived Facebook, Uninstall WhatsApp (Tapi mama aku masih perlukan), Uninstall instagram, keek & etc. Hanya ada weChat dan Twitter shj. utk berhubung. Aku dah nekad, aku dah nekad, aku dah nekad shagat shagat, tpi tak sepenuh hati lahh, haih tau laa aku ni pemalas. Aku tak nak malukan bafak aku lagi! Dari UPSR dan PMR lgi, BM aku je A. Watepak! Tapi alhamdulillah laa setakat sampai PMR tu xde D. yeay! Semua ABC je, ais batu campur! x)

Begitulah cerita semangat aku berkaitan dengan TAJUK di atas :) Tahun depan je derr! Tak de main-main nye der! Okay, chaiyok semua orang! Nak bgi semangat dekat pelajar MPV je. Haha, Pelajar MPV boleh buat punya kan :) Okay Bai , Salam .